9:14:00 kitkat 0 Comments

Amennyire féltem az Uránia mozitól, hogy milyen szar lehet, annyira nagyon is kellemesen csalódtam. Rendezett, tágas moziról beszélek, melynek elrendezése talán egy kicsit a színházakéhoz hasonló: adott egy alsó szint, illetve felül a páholy. Mi tegnap az alsó székeken foglaltunk helyet és nem volt vészes. Sőt, nagyon is élveztem. Olvastam olyan kritikákat, amelyek lehúzták, mert nem volt elég hangos a film, nem volt jó a minőség, miért csak egy olyan kassza van, ahol jegyet is lehet venni. Oké, nekem is rossz volt a sorban állás, mert az a rész tényleg nem túl szellős és már fél kilenckor amúgy is fáradt voltam, viszont nem éreztem annyira vészesnek.

"Rachel (Emily Blunt) minden áldott nap felül a vonatra, hogy bemenjen a városba, és minden áldott nap kétszer elhalad a régi háza előtt. A ház előtt, ahol a volt férje (Justin Theraux) az új feleségével (Rebecca Ferguson) és nemrég született gyermekükkel lakik. Rachel képtelen elengedni a múltat, és miközben fájdalmát alkohollal próbálja enyhíteni, egy fiatal párról talál ki történeteket, akiket a várakozó vonatról figyel meg. A nő elképzelése szerint Megan (Haley Bennett) és Scott (Luke Ewans) élete tökéletes: gyönyörűek, szerelmesek és hűségesek egymáshoz. Ám egy nap valami olyan megdöbbentőt pillant meg a vonat ablakából, ami mélységes félelemmel tölti el. A kétségbeesett nő mindenáron ki akarja deríteni az igazságot. Tanúnak jelentkezik a rendőrségen, ám alkoholizmusa és emlékezetkiesései miatt senki se hisz neki - még ő maga sem..."

Nem fogom vázolni a történetet, mert nem akarok spoilereket lőni - annak a pár embernek sem, akik olvassák ezt a laza blogot. Inkább szeretném kifejteni a felháborodásomat. Nem értem azokat a platformokat, amelyek A lány a vonatont úgy tüntetik fel, mint az új szürke 50 árnyalata filmeket. Hogy miért? Azért, mert olyan szavak fordulnak elő benne, mint a "megdugtál" "megbasztál" "ugyanazon az asztalon dugott meg, mint amiről most a gyerekét eteti", illetve mert számos félig-meddig szexjelenetet tartalmaz. Először nekem is furcsa volt, de akkor sem mondanám ezt az új szürkének. Még akkor sem, ha esetleg utáltam volna. Noha van benne számos pucérkodás, láthatunk női melleket és majdnem még falloszokat is, illetve nem egyszer félreérthetetlen, fűtött érzelmekkel teli aktusokat (erdőben, pszichológusnál, zuhanyzóban, asztalon, stb...), a történet akkor is túlmegy ezeken és sokkal inkább az válik hangsúlyossá.

Illetve hahó, ne legyen már ennyire prűd a felfogásunk. A szex - akárhogy is próbálja az ember tagadni - igen is kiemelt szerepet játszik az életünkben, főleg mikor már kapcsolatban élünk. Kizárt dolognak tartom, hogy ne újítson be egy pár sem, ne próbálna ki új dolgokat vagy pózokat. Ráadásul a filmben egy ilyen jelenet sem tartott tovább pár percnél.

A történet pedig a vége felé, ahogy egyre inkább kezdett kicsúcsosodni, még a legprűdebb emberrel is elfelejteti a szexjelenetet és sokkal inkább a pszichothrillelekre jellemző nyomott hangulat hat rá. Rám mondjuk olyan hatalmas hatással nem volt, még akkor sem, mikor X egy dugóhúzót szúrt Y nyakába, melyet Z még meg is forgatott benne. Körülöttem mindenki vagy eltakarta a szemét vagy oda sem nézett, én pedig szemrebbenés nélkül, talán enyhe mosollyal néztem végig. De csak azért, mert megérdemelte az, aki meghalt. És mert tudom, hogy csak történet.

Tetszett, noha egy kicsit kiszámítható volt. Ez tényleg az a film, amelyben semmi sem az, aminek látszik.

0 megjegyzés: